Alle resultaten

Creatief samenwerken op afstand

Webinar op 18 februari - meld je aan
Samenwerking
Creatief samenwerken op afstand

Creatief samenwerken op afstand

Door corona zijn fysieke bijeenkomsten vrijwel onmogelijk geworden. Maar innoveren is meer dan ooit aan de orde. Om die reden bieden de ProductStrategen en RCT Gelderland op 18 februari een online workshop aan over creatief samenwerken op afstand. Tijdens de workshop krijgen de deelnemers een aantal tools aangereikt, zoals Miro, die ze kunnen gebruiken om digitaal samen te werken. Wil je daar namens je bedrijf bij zijn, meld je dan aan:

Datum: 18 februari 2021
Tijd: 11.00 tot 12.00 uur
Via: Zoom
Voor wie: ondernemers die een succes willen maken van creatief samenwerken op afstand

De ProductStrategen zijn drie zelfstandigen die elk vanuit hun eigen expertise bedrijven ondersteunen met hun productstrategie en innovatiemanagement.

Heb je een idee voor een nieuw product, of heb een product dat niet meer goed verkoopt en waarvan je niet precies weet welke kant je daarmee op wilt, dan kunnen de ProductStrategen van pas komen. Zij bekijken met hun klanten het idee of het product, maken vervolgens een duidelijke productdefinitie waarin techniek, toepassing en businessmodel perfect op elkaar afgestemd zijn. Daarna gaan zij aan de slag met het maken van een roadmap en ontwikkelplan, dat leidt tot marktintroductie. Zij ontwerpen dus niet alleen een product, maar zoeken eerst strategisch de beste aanpak en fit met de bestaande activiteiten van het bedrijf en ontwikkelingen in de markt. Sander Weernink: “dat doen we bijvoorbeeld door een ‘designsprint’, waarin we in een week een idee uitwerken zodat we het kunnen valideren in de markt. Op basis van de uitkomsten van die sprint gaan we dan een roadmap maken.”

Van fysiek naar digitaal

Ook de ProductStrategen werden geconfronteerd met corona. Daardoor werd fysiek bij elkaar komen heel moeilijk en zijn zij zich gaan verdiepen in digitaal bijeenkomen. Nu leveren ze een groot deel van hun dienstverlening digitaal. Wat de ervaringen betreft is Weernink vrij positief: “Eigenlijk lukt het digitaal redelijk goed, ook brainstormen. Wat wel opvalt, is dat het in kleine groepjes beter gaat dan in grotere en dat soms de goeie ideeën komen, nadat wij over de uitkomsten van de brainstorm hebben gerapporteerd.” 

Op 18 februari geven de ProductStrategen een algemene inleiding over digitale creativiteit digitaal en een korte demonstratie over hoe dit er dan uitziet.

Vervolgens laten we de stappen zien die je kunt zetten om digitaal te brainstormen en daarna kunnen de deelnemers nog vragen stellen. “Ik denk dat de mini-workshop vooral interessant is voor mkb-bedrijven die fysieke producten in de markt zetten”, besluit Weernink. 

Bekijk alle resultaten